In eerdere Business Met Bas edities schreef ik al over het analyseren van wat wel en niet werkt. Dit ging vaak over marketing. Degenen die mij al een tijdje volgen weten dat ik graag effectief omga met mijn tijd om zo sneller stappen te kunnen maken. En daar past een tweewekelijks blog op dit moment niet meer bij.
Dus, om met de deur in huis te vallen: ik stop met het tweewekelijks bloggen.
Na 43 edities merk ik dat het voor mij steeds lastiger wordt om tijd te vinden voor het schrijven van deze blogs, naast het uitbouwen van Studio Campo en Effio. Met beide bedrijven gaat het namelijk ontzettend goed. En daarom verdienen ze meer aandacht en focus dan ze nu soms krijgen.
Ondernemer, geen Content Creator
Anderhalf jaar geleden startte ik met het delen van mijn ervaringen, gebaseerd op 15 jaar runnen van een reclamebureau. Dit deed ik omdat ik ervan overtuigd ben dat reclame maken en marketing voeren voor jouw bedrijf werkt. Het doel van mijn blogs was om, vooral kleinere, ondernemers op weg te helpen zodat zij zelf aan de slag kunnen gaan met hun marketing. Maar ik voel dat het nu weer tijd is om de focus te verleggen van content delen naar mijn eigen ondernemersreis.
Daarnaast merk ik dat het schrijven van de blogs steeds meer een ‘moetje’ werd, iets wat ik mezelf had opgelegd. Content maken is geen verdienmodel voor mij; ik verkoop namelijk niets. Er is geen BMB PDF met ‘hacks’ in de aanbieding en ik heb ook geen standaard online cursussen. Dus voor mij is het niet iets dat moet, en wanneer het wel een ‘moetje’ wordt, is de lol er voor mij af.
Wat dan wel
Dus in plaats van mezelf de druk op te leggen van het schrijven van een tweewekelijks blog, schrijf ik er eentje wanneer er meer ruimte voor is. Dit kan over marketing gaan, maar ook meer over ondernemerschap zelf. Op LinkedIn zal ik ook blijven posten, maar wellicht minder actief dan voorheen.
Mocht je vragen hebben over marketing of ondernemerschap, dan blijf ik gewoon bereikbaar via bas@baskleinveld.nl.
Goed weekend! Bas